Familjen Hall

20 C sol
Badtemp i poolen 22.7 C

Tisdag:
Jag började dagen med att vandra upp till ett vattenfall! Gick genom byn Limone och vidare efter gångvägarna som följer sjösidan. När jag varit till vattenfallet gick jag och utforskade hur långt man kan gå gångvägen som går genom hela Limone. Promenaden tog två timmar. Det är första dagen ryggen kändes bättre sedan jag fick magsår. Men inte alls helt bra! När jag kom tillbaka var jag så trött i ryggen att jag vilade medan John och Ian gick ner på stan och handlade några bilar Ian sett till han och Elmer.

När de var tillbaka städade vi och packade ihop vagnen då det är vår sista kväll. Vi gick och åt en sen middag på resturangen Le Palme som vi åt morsdagsmiddagen på. Denna gång tog jag en hemmagjord pasta med havets alla skaldjur! Den var sjukt god!!! Självklart drack vi gott vin till från Valpolicella!

Vattenfallet ovanför Limone

På morgonen kommer Ian ner till vår säng och jag och han fortsätter att sova och mysa så skönt!

Så här står vi nu när vi har snurrat vagnen så vi har dragkroken utåt. Vi vände den för att inte bli inparkerade nu när det börjar närma sig avfärd för oss.

Ian gick in till stan för att han skulle köpa presenter med hem till Elmer. Självklart köpte han samma saker till sig själv! :)
Vår packbox som vi investerat i till resan är ovärderlig! Vi köpte den största vi kunde hitta och den rymmer stolar, bord, badenbaden sidor till markisen och Ians radiobil.
Vi gick till Le Palme i kväll igen!
Jag tog en hemmagjord pasta med havets alla läckerheter! Denna rätt var magiskt god!
Ipad är oxså ovärderligt!!! :)

Trettioandra dagen i Limone
2016-05-30
18.1 C regnskurar
Badtemp i Gardasjön 16.3 C
Boende: Camping park garda

Måndag:
Idag har vi viarit till Riva del Garda, staden som ligger högst upp i Gardsjön. Vi strosade omkring och bara såg oss runt. John shoppade två skjortor och jag ett par Please jeans. Ian ville åka det lilla turist tåget som tog oss runt stan så det gjorde vi. Vi åt en lunch och sedan åkte vi och storhandlade i Arcus.
Ser ni den vita kyrkan högt uppe i en klippskreva?

Kvällens gardabild!

Trettioförsta dagen i Limone
2016-05-29
19.1 C regn
Boende: Camping park garda

Söndag:
I dag är det morsdag! Planen var att gå på en fiske restaurang och äta morsdagsmiddag! Men det regnar så förskräckligt mycket att vi inte blev så sugna på det. Vi tar det en annan dag. Tyskarna har haft ett katolskt lov så det har varit mycket folk och barn på campingen. Idag har alla packat ihop så det är riktigt tomt. Eftersom vi står med dragkroken neråt mot sjön och vår vagn väger bly passade vi på att vända den nu medan det fanns plats för bilen att koppla på. Alla här har mover eller så lätta vagnar att de kan dra runt den. John packade ihop allt och tog ner markisen i regn! Han blev sjöblöt!
När vi skulle snurra och koppla på bilen hjälpte jag till och hant oxså bli sjöblöt!

Nu står vi på plats igen med dragkroken mot vägen men då har vi inte utsikt mot sjön från sittgruppen fram. Vi planerar att bli kvar 1-1,5 vecka till. Finns en del saker vi har kvar att göra innan vi är klara. Först hade vi tänkt åka den 12:e men när vi räknat på vad vi vill hinna med på hemvägen behöver vi nog drygt 3 veckor på oss för att slippa stressa! Den 4/7 börjar John om att jobba och vi bör vara hemma.

Uppdatering: Det klarnade upp och slutade regna så vi klädde upp oss och gick på morsdagsmiddag på resturang Le Palme. Jag beställde en fisktallrik med sex olika fisksorter. De serverade ingenting till fisken. Men det var gott! Efter middagen gick vi sakta hem genom byn, Det var varmt och skönt! Som en härlig sommarkväll hemma!

Morsdag idag och pojkarna bjöd ut mig på en fiskrestaurang! Det blev den absolut mysigaste morsdagen hitills!

Min fisktallrik!
Ians efterrätt Copa Baby
Vi satte oss i loungen och tog drinkar, vi satt länge och bara myste!
Ian älskar att gå på restaurang och sköter sig alltid exemplariskt!
En vacker och sen kväll i Limone!

Ian hade snabba steg hem genom gränderna!