Familjen Hall

Tjugosjunde dagen i Limone
2016-05-25
23.8 C sol
Badtemp i Gardasjön
 
Onsdag:
Ytterligare en riktigt varm dag! Man ska tänka på att man kan lägga på 4 grader varmare bara genom att gå upp några steg från sjön! Helt sjukt vilken skillnad det är!
Jag vaknade tyvärr och kände av mitt magsår, för mycket treo och vin!!! När jag får magsår sätter det sig på ryggen. Jag har så jäkla ont i ryggen! Kan inte gå utan att krumma som en kärring och känna mig svimmfärdig! Jag som hade tänkt vandra i alperna!!! 
 
På eftermiddagen gick vi in till byn, strosade runt och gick in i en affär som säljer lokala produkter. Vi köpte en lemonflaska, tre stycken honungsburkar en med citron, en med smak av kottar och en naturell, oliver och olivolja.
Vi ska gå tillbaka när vi ska fylla på med souvenirer att ta hem till familjen.
 
Vi har hittat ett favorit cafe som vi gick till och fikade. Jag och Ian tog färska jordgubbar med glass och grädde.
Jag smakade ett första glas prosecco, det var mycket gott! Variation av allt rödvin :)
 
På hemvägen var Ian både kiss och bajsnödig och han som hatar offentliga toaletter och har aldrig varit på en, gick in på en utan protester! Det var tungt för mig att gå på grund av ryggen men mysigt att röra sig lite.
Vi gick strandpromenaden in till byn!
Norra gardasjön är ett paradis för surfare
Färska jordgubbar och glass var mumsigt!
Gamla hamnen inne i Limone