Familjen Hall

Husvagnssemester 2013, Dag 6 - Norrköping Flying Disc VM

2013-07-24

Boende: Himmelstalunds camping, Norrköping

Onsdag: Trejde VM dagen

Jo man är lite stel, men exakt om en timme står jag på starten för Discathon loppet så det är dags att börja så sakta ta sig dit och värma upp…. Om jag fyllt 40 i år så känner jag mig som minst 60 idag!Startade morgonen med Discathon som jag fixade på 8.30 och kom fyra i mitt heat av fem. Detta var som många andra grenar min tävlingsdebut och dessutom i VM så jag är nöjd med min prestation.

Discgolfen som är min egna gren gick tyvärr dåligt, jag tampades med att diskarna klibbade fast i min hand och det är långt från optimalt förhållande så gick tillslut på 66 kast och banans par är 58 så det känns mindre skoj, imorgon hoppas jag förbättra mig då sista rundan går av stapeln.

Den sista grenen för dagen var precision och gjorde min första försök någonsin igår med tuff medvind. Då fick jag bara in 4 kast av 28 möjliga och låg delad sist, idag fick jag till 9 träffar och har förhoppningsvis klättrat upp från sista plats.

Jag hade hoppats få spring Discathon imorgon bitti men tydligen var jag inte topp 16 som krävdes för att springa imorgon. *snyft* det är faktiskt en rolig gren trots att man måste springa.

Så mitt VM avslutas imorgon kväll när jag avslutat sista discgolfrundan.