Familjen Hall

Trettionionde dagen i Limone - Vandring i Alperna
Idag är det Svenska nationaldagen!
För er som inte känner igen den andra flaggan så är det den samiskaflaggan.
 
2016-06-06
22.8 C
Badtemp i Gardasjön 18.7 C
Boende: Camping park garda
 
Måndag:
Jag klev upp 07.30 och åt gröt innan jag tog på mig för att gå upp i Alperna! Äntligen är ryggen tillräckligt bra!!! LYCKA!!!!
 
Tänkte mig en lättare tur på ca 1 timma för att pröva mina skor och gå in dem. Jag gick mot ett pass 112 som John tidgare gått. Han tyckte jag kunde gå en bit på det. Han tyckte det var ett krävande pass upp och 111 ner var riktigt svårt! När jag kom dit där John tyckte jag skulle vända så kändes det som jag nyss börjat gå så jag fortsatte. Det var riktigt tufft! Det kändes som bergsklättring och i slutet fick jag stanna ofta för att få ner pulsen. Det tog 3.5 timma upp och jag hamnade på 864 meter över havet. Eftersom det inte var planerat att gå så långt hade jag för lite vatten med mig. Det tog slut fort och det brukar inte vara ett problem utan finns att fylla på överallt men inte just där jag var!!! Jag höll på att storkna av törst! Ner tog 3 timmar och ca 2 timmar ner innan jag fick vatten!!! Då hällde jag i mig 1 liter vatten på en gång! 111 ner var vidrig! Första 20 min var det bara rullgrus. Jag kanade nerför i gruset och hamnade på rumpan flera gånger! John gick samma runda på 3 timmar totalt!!!! Han springer fram och har grym kondis! När jag kom ut på 101 så mötte John och Ian upp mig med 4 kokta ägg! Jag var helt skakis och yr!
 
På kvällen satt vi ute och åt och myste! Vi drack prosecco och surrade i det härliga vädret till sent. Ian gjorde sin första riktiga vurpa i livet. När vi gick 101 hem snubblade han på den ojämna betongen så han skrapade upp knän och händer. Han grät helt hysteriskt, som tur var hade John med sig första förbandkit så vi sköljde med vatten och plåstrade om honom. John fick bära han hem (det var en bra bit att bära 35 kg) Efter det var Ian helt handikappad och grät för allt han inte kunde göra!
 
Idag är det nationaldagen så vi tog kort när vi flaggade för den!
Mina skor var super sköna!!! Men tyvärr så på nervägen fick jag ont i den fot som inte är opererad. Hoppas det släpper fort. Ryggen var för första dagen helt bra! Tog två veckor att bli bra från magsåret i rygg och mage.
 
Led 112 är inte alls så fin som 101 som man skulle kunna säga är "huvudleden"
 
Som ni ser är det inte längre någon snö på Monte Baldos topp!
Dit upp ska jag!
Snällt med lite skyddsräcken, det är det verkligen sällsynt här uppe! :)
 
 
Lycklig uppe på toppen på 864 meter över havet!
Led 111 ner var vidrig! Enbart rullgrus!!! Jag hamnade på rumpan otaliga gånger och trodde jag skulle bli kvar på berget!
En bro, rullgrus och inget räcke!!!
Ian på väg upp i bergen med mat åt mamma!
En riktig bergsvandrare med nya riktiga Miendl vandringskängor och stavar!
 
Led 101 som är huvudleden upp från byn.
 Här kommer jag efter 6 timmar vandring utan att fyllt på med energi!
Ian gör en rejäl vurpa på den ojämna betongen och blir buren hem!
Slagen och handikappad hjälte!