Familjen Hall

Tropical Island Dag två
2016-06-18
Boende: Camping Tropical Island
 
Lördag:
Idag väntar en heldag med bad i 32 gradigt vatten och tropisk värme!
 
Nytt för i år är utomhusbadet på Tropical Island! Stort poolområde där du kan ligga och sola och en stor fors.
Där trivdes vi väldigt bra trots kylan eftersom vattnet håller 34 grader även där. Vi åkte forsen gång efter gång, hela familjen! Det gällde att ha koll på Ian. Han hade armpuffar på sig för extra säkerhet, annars hade jag inte vågat. Det går fort att tappa bort han för en sekund och det är ju allt som räcker när det strömmar! John åkte före, sen Ian och jag efter och höll i han. Hoppas han kan simma nästa år! 
 
De fick stänga utomhusbadet två gånger under dagen för att det regnade och åskade så hårt! Då var det ännu häftigare inne i flyghangaren när man gick på stranden i värmen och hör och ser ovädret utanför! )
 
Inne på Tropical Island får man ett armband som är fyllt med pengar som man sedan använder när man handlar. Det är smidigt för då behöver du inte vakta dina värdesaker utan kan bada i lugn och ro! Vill någon sno min gamla slitna handduk så är det inte hela världen! Man löser sedan ut sig vid kassan när man går. Vi kunde även handla med vårt band på campingen.
 
Det finns många olika resutranger och barer att välja på. Du får inte ta med matsäck och det göra att det blir väldgit dyrt! Vi såg stora barnfamiljer som hade egen läsk med och jag förstår dem!!!
 
Europas högta rutschkana fanns här men jag vågade inte pröva den, men kanske nästa gång?! För givetvis lär det bli fler besök till detta fantastiska ställe. Vi blev som barn på nytt! Ian och jag älskade rutchkanan man sitter på ringar när man åker. Vi hade så roligt att vi stannade och tog den allra sista bussen till campingen som gick efter midnatt!